torsdag 14. oktober 2010

Aksjenyheter i dag

Markedet er fortsatt sterkt og som jeg sa for to dager siden burde man vurdere å kjøpe på svakheter. I går kom indeksen som et skudd og spesielt oljerelatert steg på både oljepris, men også oppheving av "drilling ban". Oljeprisen fortsetter å stige. Neste motstand for Oslo Børs er 400.

Usa fortsatte oppover, men tradet noe ned fra toppen. Asia derimot var knallsterk. Vi kommer til å åpne opp i dag også og jeg vil fortsatt sitte i GOGL og QEC. Når det gjelder Questerre er jeg veldig usikker på hvor mye mer trøkk det er i aksjen, men det er sesong for gass og i tillegg blir det gjort transaksjoner av skifergass-områder og det får fokus på verdier. Gassprisen er fortsatt veldig lav.

Golden Ocean kom etter hvert i går og jeg forventer at den vil stige ytterliggere i dag. Det er fornyet aktivitet på ratesiden og jeg sitter så lenge retningen er inntakt.

Av nyeheter i dag er det jo blant annet de vanlige torsdags-tallene:

  • USA: PPI september kl 14:30
  • USA: Jobless claims, uketall kl 14:30
  • Den europeiske sentralbanken publiserer sin månedsrapport for oktober kl 10:00
  • Oljelagertall fra USA - DOE
  • USA: Advanced Micro Devices legger fram tall
  • USA: Google legger fram tall

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar