onsdag 20. oktober 2010

Aksjenyheter i dag

Markedet åpner opp i dag, noe uventet. USA tradet jevnt nedover og når selv ikke bankenes outperforming trigger markedet oppover, ser det vanskelig ut. Likevel har markedet bestemt seg for å ta sats igjen og det ser ut til at fall blir sett på som kjøpsmulighet. Sentralbanken i Kina hevet renten i går og det trigget også markedene nedover. Likevel faller dollaren tilbake og det drar seg videre opp.

Jeg har fått spørsmål om jeg har stoploss i REC. Det har jeg ikke. Jeg har bestemt meg for å være eksponert i REC med 5k og vil ikke bli psyket ut slik som den oppførte seg i går. Solar er bull etter min mening i lang tid framover og jeg mener det er mer å hente i denne aksjen selv om den har steget mye. Jeg sitter derfor fortsatt i REC, men ser ikke bort fra at jeg kan komme til å snitte ned og trade en post over 5k inn og ut. Vi får se. Det var i hvert fall riktig å ta en hedge i går i OBX Bear.

Av nyheter i dag er det også veldig mye selskaper som legger fram. I tillegg er det et tall som har stor påvirkning på Oslo Børs:

MAKRO:
  • Tyskland: PPI september 08:00
  • Storbritannia: Referat fra rentemøte i Bank of England 10:30
  • USA: Nye boliglånssøknader (MBA) uketall 13:00
  • USA: Beige Book 20:00
  • USA: Oljelagertall (BOA)
 NORSKE SELSKAPER:
  • Kongsberg Automotive: Resultat per 3. kvartal
  • Fara: Resultat per 3. kvartal
  • Scana Industrier: Resultat per 3. kvartal
  • Camposol Holding: Resultat per 3. kvartal

UTENLANDSKE SELSKAPER:
  • Abbott
  • AMR
  • Boeing
  • Etrade
  • Ebay
  • EnCana
  • Iberdrola
  • Manpower
  • Merck
  • Morgan Stanley
  • Noble Corporation
  • Piper Jaffray
  • US Airways
  • USG
  • Wells Fargo
  • Xilinx
  • Tele2
  • Handelsbanken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar