mandag 18. oktober 2010

Aksjenyeheter i dag

Det er mandag igjen og jeg er klar for ei ny trading-uke. Det skulle ikke forundre meg om denne uka ender ned. Vi har steget non-stop ei god stund og 15% rett opp uten korreksjon er vel aldri sundt. Jeg plukket på fredag opp to aksjer mot slutten av dagen. Av flere årsaker fikk jeg ikke oppdatert bloggen. Men én aksje er i pluss og én i minus.

Den som er i pluss er REC. Det er fantastisk kjipt å ikke være med på den oppturen som har kommet i aksjen i det siste. Likevel ser man klare tegn på at denne er inne i en reprisingsfase og rangen er brutt på alle måter. Det kommer stadig godt nytt fra solsektoren og flere selskaper skal legge fram tall framover. Jeg har plukket 3000 @ 23,15. Dette er ingen stor post, men jeg vil være eksponert. Eventuelle nedganger vil jeg bruke til å snitte ned.

Den andre aksjen er Seadrill. Denne plukket jeg 300 av og sitter med et lite tap her. Oljeprisen holder seg relativt sterk og Seadrill lagget andre oljeaksjer på fredag. Jeg skjønte ikke helt hvorfor den var så svak og tok derfor et lite bet i denne. 

Som dere ser har jeg fortsatt mye å handle for og vil komme til å bruke denne på hedge og/eller etter hvert snitte ned.

Det som skjer i dag er ikke veldig mye, men det begynner å komme en del selskapsresultater. I dag legger flere interessante selskaper fram tall. Disse vil blant annet ha påvirkning på Yara, REC, Dnb Nor.
MAKRO
  • SSB: Skatteregnskapsstatistikk, kl. 10:00
  • USA: Kapitalinngang (TICS) august, kl. 15:00
  • USA:Industriproduksjon september, kl. 15:15
SELSKAPER:
  • Akeena Solar
  • Apple
  • Baidu
  • Citigroup
  • Cnooc
  • Halliburton
  • Royal Philips Electronics
  • Terra Nitrogen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar