fredag 15. oktober 2010

Da er jeg ute av QEC

Da har jeg ingen posisjoner i Questerre. EK har tatt et av de største tapene noensinne og jeg må bare brette opp ermene og trade inn stein på stein for å løfte EK'en til gamle høyder. QEC var i etterkant et gedigent feilgrep, men står fortsatt på den tekniske argumentasjonen for å ta den inn. Jeg vurderte ikke nøye nok nyhetsfaren ved aksjen og ble "teknisk blind".

Resultatet av den lille meningsmålingen ble svært jevn:


For de som har fulgt meg en stund kommer vel QEC til å blåse oppover straks jeg er ute :)

Likevel: Fortsatt mye å gjøre i aksjemarkedet, men sitter pr. nå uten posisjoner.

2 kommentarer:

  1. Veldig bra og ærlig innlegg, stor respekt for fin blogg. Sitter med et urealisert kjempetap på den aksjen selv, men har ikke solgt ut ennå. Men vurderer det sterkt. Synes det er helt forståelig at du gjorde det også. /j.

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for kommentar. QEC har vært vanskelig å forholde seg til. Likevel valgte jeg riktig ser det ut til. Jeg mener man enten må ta et tap eller akspetere at man sitter i posisjonen i et halvt års tid. Grunnen til at jeg solgte meg ut er at jeg ser for meg andre aksjer som jeg kan tjene penger på i løpet av et halvt år, enn å sitte rolig i en aksje som jeg synes er veldig usikker.. Lykke til framover i hvert fall.

    SvarSlett