fredag 15. oktober 2010

Aksjenyheter i dag

Markedet drar seg videre oppover, men jeg klarer ikke å bli trygg på disse bevegelsene. I dag snakker FED og jeg er selvfølgelig usikker på hvilket budskap han kommer med. Google kom med knallsterke tall i går, men bankene sliter noe. Energi og råvareprisene driver inflasjonen. Jeg tok noe penger av bordet i går og kommer nok til å gjøre det samme i dag.

Jeg har satt en stoploss i QEC på 10,99. Det ser ut til at aksjen ikke har mer å gi på oppsiden og det fortsetter å være usikkerhet rundt brønn og borekostnadene og inntjening. Mange operer med gasspris på 5 - 5,5 USD. Gassprisen er i dag litt over 3 USD. Questerre er ikke noe blivende sted.

Av nyheter er det ingen tvil om at det blir mye spenning fram til kl 14:30. Dette er viktige indikatorer for hvordan markedet skal videre i dag. Bernanke skal snake kl 1515 om jeg ikke tar helt feil.

MAKRO:
  • Japan: Industriproduksjon august, endelige tall
  • ØMU: KPI september
  • ØMU: Handelsbalanse august
  • USA: KPI september, 14.30
  • USA: Detaljhandel september, 14.30
  • USA: Empire manufacturing oktober, 14:30
  • USA: Michigan confidence oktober, 15.55
  • USA: Engroslagre august, 16.00
  • SSB: Salg av petroleumsprodukter
  • SSB: Utenrikshandel med varer. Volum- og prisindekser
  • SSB: Kostnadsindeks for lastebiltransport, september
  • SSB: Utenrikshandel med varer, september
  • SSB: Forskning og utvikling i næringslivet. Foreløpige tall 
SELSKAPER:
  • General Electric
  • Petrobras

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar