tirsdag 12. oktober 2010

Aksjenyheter i dag

Aksjemarkedet ble etter hvert tungt og det er mer gevinstsikring om dagen enn posisjonering. Det ser ut til at det kan være på tide med en liten korreksjon. Markedet er sterkt om dagen, men det må være en grense for hvor lenge indeksen skal være så overkjøpt som nå. Likevel er det spennende å se om dette blir brukt som en kjøpsmulighet og ikke en salgsanledning. Jeg tipper at vi skal videre ned i det korte bildet. Makro-nyhetene er ikke positive og mange snakker om at Q3 blir svakere enn forventet hos selskapene. Jeg er veldig usikker på retning og det er også derfor jeg holder på den ene posisjonen jeg har i Questerre.

QEC ser ut til å komme tilbake som ei kule, men jeg er usikker på hvor lenge oppgangen holder. Jeg tror fortsatt ikke at vi ser 14,60, men kanskje vi ser 12 kroner i løpet av uka.
Jeg ser at meningsmålingen her gikk fra å være svært negativ til å bli omtrent en tredjedel av hver. Flott å se at folk stemmer. Questerre blir forøvrig omfattet av mye positiv omtale fra flere meglerhus om dagen.

Av nyheter i dag kommer:

MAKRO

  • Japan: Forbrukertillit
  • Tyskland: KPI september, endelige tall 08:00
  • Tyskland: Engropriser september 08:00
  • Sverige: KPI september 09:30
  • SSB: Regnskapsstatistikk for ikke-finansielle aksjeselskaper. Foreløpige tall 10:00
  • SSB: Internasjonal investeringsposisjon 10:00
  • SSB: Toll- og avgiftsetaten - StatRes. Årsverk 10:00
  • Storbritannia: KPI september 10:30
  • Storbritannia: Handelsbalanse august 10:30
  • USA: NFIB småbedriftsindikator september 13:30
  • USA: Referat fra rentemøte i Federal Reserve

1 kommentar:

  1. At Stl øker tungt i skifer er gull verdt for QEC-kursen.

    SvarSlett